Ik heb mij deze week es beziggehouden met GPUGrid
Kreeg een nieuwe laptop (Acer Aspire 8930) van mijn schoonbroer om deze een beetje te tweaken.
De GPU in deze laptop is de Nvidia 9600M-GT met 512mb en de processor een Core2Duo 7350@2Ghz
Nieuwste versie van Boinc erop en nieuwste (beta) driver van Nvidia.
Daarna aangemeld bij GPUGrid en 2 tasks gedownload. Deze twee tasks zouden ieder ongeveer 4 uur lopen. Na 36 uur crunchen was de eerste task nog steeds niet halfwegen al snel bleek dat ik de deadline niet zou halen.
Op zich is dit niet zo erg want die 9600M is natuurlijk geen snelheidsmonster maar.....
Tijdens het crunchen van verschillende tasks met een cpu worden de processen van deze tasks met de laagste prioriteit uitgevoerd. Dus, begin je te gamen (lees > werken) met je PC dan worden deze processen vertraagd of stilgelegd.
Blijkbaar bij de GPU is dit anders
Ik kon geen filmpje meer bekijken, de animaties van vista liepen pokketraag en gamen kon ik helemaal op mijn buik schrijven.
Ik was van plan mijn Graka te vervangen door een zwaarder model maar het was niet de bedoeling twee kaarten in mijn PC te steken. (1 GPUGrid en 1 om te gamen)
Heeft nog iemand hier es mee ge-experimenteerd? Ervaringen? Of deed ik iets verkeerd![]()

en al snel bleek dat ik de deadline niet zou halen.

Reply With Quote

My GPU cooler only runs at 40%, so it appears that running GPUGrid does not stress the card very much. The air coming from it is not really warm either. The only one who's putting out some steam is my PSU. I used GPU-Z to monitor the card. It appears (I might be way off in my reasoning) that the card on average pulls 32-42 Amps at 1.06V. Which would be a consumption of a mere 35-45W.